il y a 6 ans
Dans la doc, il est indiqué que l'on pouvit faire un setColor(Valeur Rouge, Valeur Vert, Valeur Bleue) mais quand j'essaye, j'ai une erreur. Est-ce que je m'y prend mal ?
Du coup j'ai essayé un truc qui fonctionne presque: gb.display.setColor(row * 12 * 65536 + column * 10 * 256 + row * 6 + column * 5);
Mais je n'obtiens pas ce que je veux, ça donne n'importe quoi alors que je voudrais un beau dégradé.
Qui peut me donner la bonne formule ou syntaxe ? Si ça marche, je vous rajoute une création avec un début de casse brique (fonctionnel mais à ses débuts qui sera amélioré avec le temps et vos remarques et propositions ;) )
NEW il y a 6 ans
the red, green, blue colors are supposed to be different parameters:
uint8_t r = 42; uint8_t g = 42; uint8_t b = 42; gb.display.setColor(r, g, b);
NEW il y a 6 ans
yes but when i try to use that (it was my first try as i saw it in references), i have the message: no matching function for call to 'Gamebuino_Meta::Image::setColor(uint8t&, uint8t&,uint8t&) so i had idea to try to make my color in one unique value (as it's make no error when i try to compile, but separates values are alot more simple).
I don't know why it's make me always errors. It works on your programs when you try it ?
My code is exactly the same as your when i obtain error
NEW il y a 6 ans
On proposed i have only one or 2 arg for this function (in the orange propositions of the debug error log). I think it's could be an error in the lib ?
NEW il y a 6 ans
Oh then that function is probably just in the git version yet, and isn't pushed out to release yet, my bad! So just wait for a bit or do gb.display.setColor(gb.createColor(r, g, b));