Bouncing ball

Creations

Aurélien Rodot

4 weeks ago

English translation coming soon!

View full creation

ripper121

NEW 4 weeks ago

Is this like a contest?

Aurélien Rodot

4 weeks ago

Nah, this is a workshop to learn programming, they are all here, but only in French now : https://gamebuino.com/academy/workshops

Aurélien Rodot

NEW 4 weeks ago

ripper121 ripper121

Nah, this is a workshop to learn programming, they are all here, but only in French now : https://gamebuino.com/academy/workshops

soltk

2 weeks ago

Where is the tutorial?  Your link just goes to the main page.  I have my Gamebuino and cannot program for it because I do not know how.

Nux

NEW 3 weeks ago

"Je vais vous donner la solution, mais vous devriez essayer d'y réfléchir un peu avant de regarder. Quelques indices : essayez de jouer avec la valeur de speedX pour faire varier la vitesse. Qu'est ce qui se passe avec une vitesse de 2, de 3 ? Un vitesse négative ?

Maintenant que vous avez trouvé le truc pour faire aller la balle à gauche (n'est-ce pas ?), vous n'avez plus qu'à détecter quand positionX atteint le bord de l'écran. Les coordonnée horizontales en X vont de 0 au bord gauche à gb.display.width() au bord droit."

J'ai été déçus de cette partie, tu commence à donner des indices avant de nous avoir donner tout les outils pour réussir l'exercice.


Quand j'ai commencer à lire le premier paragraphe j'avais quelque idée en tête mais je voulais savoir comment récupérée la valeur du bord droit. Quand j'ai lut "Quelques indices:" j’espérais que ce soit la et quand j'ai vus que c’était un indice sur la résolution de l'exercices je me suis senti spoiler.


J'aime bien le concepts dans sa globalité mais au niveau du plan, je pense que ça serais beaucoup plus sympa si ça respectais un shema comme:


1/ On apprend un ou des trucs

2/ On nous proposes un exercice pour utilisé ce (ou ces) nouveau truc

3/ On nous donne tout les outils pour pourvoir réalise cette exercice (ici la fonction gb.display.width() )


4/ on nous invite a la réflexion. avec un truc du genre "Voila vous savez tout ce qu'il vous faut pour faire ca si jamais vous bloquez je vous laisse un petit indice".


5/ un petit ou des petits indices qui aide mais pas trop (ici le "une valeur negative ?" c'est plus un indice c'est la solution)

exemple:

Indice 1#: Vous aurez besoin d'utilisé les conditions if que nous avons vus dans l'atelier d'avant

Indice 2#: gb.display.width() est une constant est peut donc être utilisé dans votre programme comme un nombre

Indice 3#: Vous pouvez faire changer la balle de direction en modifiant la valeur de speedX



6/ une phrase pour dire que la solution est la " bon la je pense que je vous ai assez aider reprennez le temps de réflechir est si vous n'y arrivé vraiment pas, aidez vous de la solution"


J'ai l'impression que tu fait plus ou moins tout mais pas dans le bonne ordre.

Aurélien Rodot

3 weeks ago

Merci Nux pour ce retour super construit, je vais mettre l'atelier à jour en prenant des remarques très pertinentes en compte :)

Aurélien Rodot

NEW 3 weeks ago

Nux Nux

Merci Nux pour ce retour super construit, je vais mettre l'atelier à jour en prenant des remarques très pertinentes en compte :)

soltk

NEW 2 weeks ago

Aurélien Rodot Aurélien Rodot

Where is the tutorial?  Your link just goes to the main page.  I have my Gamebuino and cannot program for it because I do not know how.

Aurélien Rodot

2 weeks ago

Workshops are only in French now, you can change the language in the footer. We'll translate them soon, sit tight :)

Nux

2 weeks ago

Hello, you can join us on discord (link at the bottom right of the page).

We will help you and give you advice when you need.

Nux

2 weeks ago


note: I am not sure if you are totaly new in programing or experienced but don't know how to do with Gamebuino if you are experienced you can go to step 2.

In my opinion, the best is to start to learn C++.


So here what i personally think is the best to start on gamebuino.

Step 1: Learn C++ stuff, the best site i have found for it is this one -> http://www.learncpp.com/

I am restarting to learn c++ on this website because i was feeling to have to much gab in my knowledge

Step 2: If this is not already done follow this tutorial to get your Arduino IDE and be able to upload your sofware on it.
-> https://gamebuino.com/creations/gamebuino-meta-setup

Step 2.A: To discover new gamebuino function or understand how to use them, use the library reference here
-> https://gamebuino.com/fr/academy/reference

You can find this reference link at the bottom of the page under "ACADEMY"
--------------------------------------------------

You can do stuff on Gamebuino super early when you are learning c++ a programe saying "Hello" if  you press A and "Good-bye" if you press B.
Ok this is not the game of the year but at this point you are able interect with a potential user (aka player) and you can already do some small fun game with some imagination.
And at this moment every new knowledge learn from Step 1 will open new door.

Edit: And once again if you have any issue at once of those step you can ask us on discord or on the website. I will be glad to help you if i can.
Edit2: Sorry for the long post

Aurélien Rodot

NEW 2 weeks ago

soltk soltk

Workshops are only in French now, you can change the language in the footer. We'll translate them soon, sit tight :)

Nux

NEW 2 weeks ago

soltk soltk

Hello, you can join us on discord (link at the bottom right of the page).

We will help you and give you advice when you need.

Nux

NEW 2 weeks ago

soltk soltk


note: I am not sure if you are totaly new in programing or experienced but don't know how to do with Gamebuino if you are experienced you can go to step 2.

In my opinion, the best is to start to learn C++.


So here what i personally think is the best to start on gamebuino.

Step 1: Learn C++ stuff, the best site i have found for it is this one -> http://www.learncpp.com/

I am restarting to learn c++ on this website because i was feeling to have to much gab in my knowledge

Step 2: If this is not already done follow this tutorial to get your Arduino IDE and be able to upload your sofware on it.
-> https://gamebuino.com/creations/gamebuino-meta-setup

Step 2.A: To discover new gamebuino function or understand how to use them, use the library reference here
-> https://gamebuino.com/fr/academy/reference

You can find this reference link at the bottom of the page under "ACADEMY"
--------------------------------------------------

You can do stuff on Gamebuino super early when you are learning c++ a programe saying "Hello" if  you press A and "Good-bye" if you press B.
Ok this is not the game of the year but at this point you are able interect with a potential user (aka player) and you can already do some small fun game with some imagination.
And at this moment every new knowledge learn from Step 1 will open new door.

Edit: And once again if you have any issue at once of those step you can ask us on discord or on the website. I will be glad to help you if i can.
Edit2: Sorry for the long post

Adamko

NEW 6 hours ago

vos avez fais une faute dans l'exemple de solution.

You must be logged in in order to post a message on the forum

Log in