Big Tuto on Shading Effect in High Resolution

1.0

By steph, 3 weeks ago

I am pleased to offer you my second tutorial dedicated, this time, to the programming of high-resolution video games. The ultimate exercise of this tutorial will be to render a game scene by working on the lighting of the scene with a play of light and shadow. This subdued lighting effect will allow you to create unique atmospheres in your games.

But beyond this purpose, you will learn many things throughout the tutorial:

  • how to master the technique developed by Andy in his tutorial High Resolution without gb.display,
  • how to program a rendering engine by applying its technique,
  • how to implement the Observer Design Pattern,
  • how to program a linked list to manage dynamic collections,
  • how to use mathematical and physical principles such as the kinematics, the fundamental relationship of dynamics or the principle of inertia, to program realistic motions in your games.

The menu is tempting, I hope you will like it....

Don't forget to give me your impressions or suggestions so that I can improve the content of this tutorial.

You will find the complete tutorial on GitHub Pages.

Last comments

jicehel

NEW 2 weeks ago

Oui, j'ai corrigé directement sous Word. Je n'ai pas activé le suivi de modif comme tu m'as dit que tu le préférais en PDF. Bon en même temps, il n'y a que quelques fautes. Pas de quoi fouetter un chat (pauvre bête, pourquoi la martyriserions-nous ?). J'aurais peut être un peu de temps ce weekend comme je serais à Rennes, je vais essayer de tout comprendre et de le mettre en pratique.

steph

NEW 2 weeks ago

jicehel jicehel

Merci Jicehel... dis moi quand tu auras terminé ta relecture (si tu as le temps bien sûr !)... je corrigerai les éventuelles coquilles le plus vite possible ! Par contre, sur les PDF actuels, je ne vois aucune annotation... c'est normal ?

steph

NEW 3 weeks ago

Hello, everyone,

For more clarity on the ins and outs, I have just reformulated a new (and I hope last) time the concept of the virtual destructor in the chapter concerning the Observer design pattern... Sorry about that.

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Salut tout le monde,

Pour plus de clarté sur les tenants et aboutissants, je viens de reformuler une nouvelle (et j'espère dernière) fois le concept de destructeur virtuel dans le chapitre concernant le patron Observateur... Désolé.