Learn electronics with Gamebuino!

Creations

Sandra

3 months ago

Pierre joinS the Gamebuino team!

Hello Gamebuinians, Sandra here! I’m glad to write this news and impatient to reveal our weakly exclusive information ?

This week, we have the pleasure to announce a new arrival in the team:

Pierre, Student of Epitech school, join us and will be here until December 2018.

From left to right : Aurélien, Sandra, Pierre, Katrin

And as you can see, Katrin, or known as Sorunome, left Germany and graciously joined us for some weeks!

Backpack prototype arrived

Aurélien speaking, at your service. Looks like we already received the prototypes of the new breadboard prototyping Backpack... Unleash the electronics! Plug in LEDs, buttons, motors and more! Who wants some?!

 

Pick of the week


We can already say that some members of the team are much better than others at playing this game.

Bumble bots by Eriban

Bumble Bots is a difficult puzzle action game. You control a bot which needs to find its way in sixteen small but increasingly more difficult levels. You need to collect pick-ups, push boxes, fill gaps, use teleporters and more while being chased by enemy bots or the clock.

The puzzles will challenge your problem-solving skills and the action your reflexes and agility.

We think this game is beautiful and complete. Its difficulty removes nothing of its charm because it pushes you to play more to get better!

  Download

Congratulations and Thanks to Eriban!

View full creation

SiegfriedCroes

NEW 3 months ago

I read "Who wants some?!" and heard this:

Aurélien Rodot

3 months ago

Someone gets it ?

jicehel

NEW 3 months ago

Bienvenu dans leur équipe de fous Pierre et j'espère que tu nous réserveras plein de surprises aussi  ;)

J'ai hâte de voir les premiers exemples que vous aller partager qui utiliseront ce joli Backpack  ;)

Aurélien Rodot

NEW 3 months ago

SiegfriedCroes SiegfriedCroes

Someone gets it ?

Aurélien Rodot

NEW 3 months ago

Ho hey, we're looking for people to beta test the backpack, get yours here :)

Zipon

NEW 3 months ago

I am a big fan of these small updates :D

Sandra

3 months ago

Thank you!! ?

Sandra

NEW 3 months ago

Zipon Zipon

Thank you!! ?

eriban

NEW 3 months ago

Thanks for featuring my game. I am humbled.

Btw, I am still eagerly waiting for someone to complete the game. Hopefully this helps! :-)

jicehel

3 months ago

And your game has all his place here as it's one of the best on META. I'm totally agree with choices done for the moment with the games of the week.

jicehel

NEW 3 months ago

eriban eriban

And your game has all his place here as it's one of the best on META. I'm totally agree with choices done for the moment with the games of the week.

geed

NEW 3 months ago

Backpacks reçus ! 

Merci !
Bon, ça fait aussi clignoter des loupiotes chez moi, j'en déduis que ça fonctionne !
Prochaine étape, faire fonctionner ce £ù*^$% de gyroscope en I2C ...


Aurélien Rodot

3 months ago

Excellent, n'hésite pas à partager ta Création, pas besoin que ce soit un truc ultra chiadé ;)

jicehel

NEW 3 months ago

J'avais oublié de virer les sous mais ça y est c'est fait. Dès que je le reçois je fais un petit tuto avec une led et un interrupteur / capteur pour avoir un tuto avec les bases et après j'essaye de faire fonctionner le gyro (j'en ai un et normalement avec les bonnes libraires, c'est moins compliqué qu'il n'y parait au début (je dis ça maintenant mais je verrais après si j'y arrive.

Objectif: faire marcher un joystick / le gyro/accéléromètre / commander un bras robot 'Robotbox' depuis la Meta (Je me suis toujours dit que c'est deux là étaient fait pour s'entendre ... :) et se faire de la pub réciproque mais je n'ai pas de parts dedans non plus  :(   ;) )

Aurélien Rodot

NEW 3 months ago

geed geed

Excellent, n'hésite pas à partager ta Création, pas besoin que ce soit un truc ultra chiadé ;)

jicehel

NEW 3 months ago

OK  :) Ca marche et j'essayerais de mettre une petite vidéo pour le forum et aussi sur Robobox. 

geed

NEW 3 months ago

Bon, ben je n'arrive toujours à "lire" un capteur ... même les "tout simple" genre un simple bouton.

Autant faire clignoter la loupiotte aucun soucis.

#include <Gamebuino-Meta.h>

int led = 3;           
int brightness = 0;    
int fadeAmount = 5;    

void setup(){
 pinMode(led, OUTPUT);
 gb.begin();
}

void loop(){
  while(!gb.update());
  gb.display.clear();
  gb.display.println("pouet");
  analogWrite(led, brightness);
  brightness = brightness + fadeAmount;
  if (brightness <= 0 || brightness >= 255) {
  fadeAmount = -fadeAmount;
  }
}

Autant lire un capteur impossible, en I2C j'en parle même pas, ça me fait planter la console avec un message :

ERROR (3)

HDT RESET


 Doit avoir un truc que je loupe ...

Aurélien Rodot

3 months ago

Mmh, je n'ai pas testé l'I2C. La Gamebuino est basée sur l'arduino Zéro, peut être que la bibliothèque que tu utilises pour ton capteur n'est pas compatible. Je testerai quelques capteurs que j'ai au bureau et je te dis.

jicehel

NEW 3 months ago

Pour lire sur une entrée analogique, tu utilises: analogRead(broche)

La tu utilises analogWrite(broche,valeur) sur une sortie analogique mais pour lire un bouton, mieux vaut déclarer une pin en entrée et lire la valeur.

Tu utilise pinMode(broche, mode); toi, tu mets mode à INPUT (OUTPUT (sortie), INPUT (entrée) ou INPUT_PULLUP (entrée avec résistance de tirage)) puis après tu lis la valeur avec digitalRead (exemple: etat_bouton = digitalRead(BROCHE_BOUTON);)


Voilà, à toi de jouer.



Aurélien Rodot

NEW 3 months ago

geed geed

Mmh, je n'ai pas testé l'I2C. La Gamebuino est basée sur l'arduino Zéro, peut être que la bibliothèque que tu utilises pour ton capteur n'est pas compatible. Je testerai quelques capteurs que j'ai au bureau et je te dis.

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